Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Pacient

22) Kam se obrátit, pokud mám problém při výdeji eReceptu v cizině

V případě, kdy pacient bude mít jakýkoli problém s výdejem eReceptu v cizině, který nemůže vyřešit na místě s vydávajícím lékárníkem, může využít níže uvedené kontaktní údaje. Při komunikaci je nutné uvést zemi, ve které problém nastal, identifikační údaje pacienta, na nějž byl eRecept předepsán (identifikační doklad), identifikátor eReceptu a popis problému. Pro pacienty je zřízeno pouze jedno kontaktní místo, není třeba rozlišovat povahu problému, a tedy zvolit správnou komunikační cestu.

 

Hotlinka: +420 605 660 997

21) Přihlásím se jako cizinec přes IIG – International ID Gateway do pacientské aplikace?

Pro přihlášení do pacientské aplikace je zapotřebí, aby došlo ke ztotožnění osoby vůči Registru obyvatel ČR.

Pokud je osoba cizinec bez trvalého pobytu, kterému lékař předepíše léčivý přípravek na eRecept, nedojde k jejímu ztotožnění vůči Registru obyvatel ČR. To sice nebrání ve vystavení a následném vydání eReceptu, ale pacient nebude mít proveden záznam ve svém lékové záznamu, tudíž nedojde ani k zobrazení v aplikaci.

19) Co mám dělat, když žádný e-recept nečekám a dorazí mi emailem nebo SMS?

V tomto případě velmi pravděpodobně došlo k chybnému zadání emailu či telefonního čísla na straně lékaře a identifikátory eReceptů tak byly omylem odeslány na Váš kontakt.

Pokud nejste zamýšleným příjemcem této zprávy, zprávu prosím odstraňte. Lékař následně bude mít opět možnost daný eRecept odeslat správnému příjemci na základě jeho vyžádání.

18) Co mám dělat, pokud mě lékař neztotožní v ROB?

Pokud při vystavení eReceptu nedojde ke ztotožnění pacienta v Registru obyvatel (ROB), rozhodně to neznamená, že lékař nemůže vystavit eRecept a předepsat potřebné léky, ani že by v lékárně tyto léky nemohly být vydány.

17) Lékař mě nemůže ověřit v registru obyvatel při předepisování eReceptu.

Pokud Vás lékař nemůže ověřit v registru obyvatel (jeden ze základních registrů ČR, zdroj referenčních údajů), je třeba zkontrolovat Vaše údaje uvedené na kartě pacienta, kterou si o Vás lékař vede, a které zadává při vystavování eReceptu. Může se jednat i o chybějící diakritický znak. (Například rozdíl v křestním jménu Renata x Renáta).
Jestliže chyba přetrvává, je nutné podat reklamaci nesprávných údajů vedených v registru obyvatel u správce registru obyvatel, což je Ministerstvo vnitra.

 

16) Jaké jsou rozdíly mezi eReceptem a listinným receptem?

Rozdíl je v tom, že eRecept obsahuje identifikační znak – dvanáctimístný alfanumerický kód, ten jednoznačně určuje konkrétní eRecept v Centrálním úložišti elektronických receptů.

V případě vytištěné průvodky eReceptu je rozdíl oproti listinnému receptu v tom, že na průvodce není razítko a podpis vystavujícího lékaře – to je nahrazeno elektronickým podpisem.

 

15) Může mi lékař vystavit listinný recept?

Listinný recept může lékař vystavit v případě, že má technické potíže s vystavením eReceptu (například nefunguje internet), nebo v případě výkonu návštěvní služby. Další možností je vystavení receptu v rámci přeshraniční lékařské péče. Výjimky, kdy je možné lékařský předpis vystavit i nadále "papírově", jsou stanoveny zákonem č. 378/2007 Sb., o léčivech v § 81f.